Followers

Sunday, May 16, 2010

Selamat Hari Guru


Tiap-tiap tahun kita tidak pernah melupakan sambutan hari guru... mestilah kerana sakura percaya semua orang di atas muka bumi ini mesti ada guru kan...

Tidak semestinya guru itu hanya guru di alam persekolahan saja..sedar tak sedar.. di sepanjang kehidupan kita.. pasti ada insan-insan yang membantu memberi tunjuk ajar kepada kita.. mereka itulah guru kita..

Jadi sewajarnya kita membalas jasa mereka.. meskipun tidak dapat dibayar dengan wang ringgit.. memadai juga dengan doa agar mereka diberikan kemurahan rezeki dan juga kesihatan tubuh badan serta kebahagian di dunia dan juga di akhirat.. InsyaAllah..

Baru-baru ini kawan sakura ada membeli cd lagu Yusuf Islam.. sakura tertarik dengan cerita yang ditampilkan oleh Yusuf islam di dalam cover cd tersebut... begini ceritanya semoga menjadi ikhtibar buat kita semua..

A spiritual master received a learned man who came to gain deeper insight into the mysterious of life.

The master prepared tea. While serving the tea he began to explain, but the learned professor kept on interrupting with his own opinion so the master poured his visitors cup full and then kept on pouring.

The learned man watches the overflow until he no longer could restrain himself,
'It is overfull. No more will go in'.

'Like this cup." The master told 'you are full of your own opinions and speculations how can I show you anything unless you first empty your cup?'

Renung-renungkanlah cerita ini ya... semoga menjadi pengajaran buat kita semua..

Selamat Hari Guru..

1 comments:

ApekxHensem™ said...

selamat hali guru dali apek